Jump to content

A sport is lehet addiktív

2020. 07. 30. 10:34

Szerencsére manapság egyre nagyobb szerepet kap életünkben a mozgás, ami tagadhatatlanul annak is köszönhető, hogy szinte már vérciki nem sportolni valamit. De tudod, hogy mi a jó ebben? Mindegy, hogy szimplán divatból vagy sportszeretetből vágsz bele vagy mozogsz már egy ideje, sokrétű hatása nem marad el, amit ráadásul hamar érezhetsz is. Persze csak akkor, ha rendszeresen csinálod.

Nem győzzük hangsúlyozni, hogy a rendszeres testmozgás mennyire fontos fizikális és mentális egészségünk megőrzése szempontjából. Hiszen a sport nemcsak a tested tartja formában – többek között izmokat (értsd: erőt) és állóképességet ad –, de tisztítja is a tudatod azáltal, hogy egyszerre segít kikapcsolni és mentálisan ébren maradni ebben a mai világban, ahol egyre több a minden érzékszervedre ható inger, egyre több a stressz és a feladat.

Ráadásul tested átalakulása és fejlődése, valamint az a tudat, hogy „igen, legyőztem magam” és a „de jó, még ezt is meg tudom csinálni”, a kiállásodra is hatással lesz: önbizalmad és a magabiztosságod megnő, ami ráadásul életed minden területére kihat. Minderre pedig joggal lehetsz majd büszke, hiszen komoly munkát, időt, energiát és akaraterőt fektettél abba, hogy átugord a saját korlátaidat, aminél nincs nehezebb.

És mindezek mellett az sem elhanyagolható tényező, hogy a mozgás kapcsolatokat teremt (új emberek megismerésével), közösséget épít és segít fenntartani (azzal, hogy egymást húzva szenveditek végig az a rohadt erősítést a bokszedzés végén). Persze, ehhez az is kell, hogy nyitott légy és egy kicsit bevállalós. Pontosan tudjuk, hogy nem egyszerű úgy belekezdeni valami újba, hogy senkit nem ismersz ott. Mintha anyaszült meztelenül állnál a forgalmas kereszteződés közepén. Viszont! Ismét legyőzöd magad, és ebben így mások is segíthetnek neked.

(Forrás: player.hu / fotó: pexels.com)