Jump to content

Ne fáradj bele a mindennapokba

2019. 02. 25. 15:45

A kemény munka gyömölcse egy sikeres karrier, vállalkozás, stabil családi és anyagi háttér. Ha nem figyelsz, akkor azonban egy jókora kiégéssel is “gazdagabb lehetsz.”

Kutya kötelességünknek érezzük ilyen témákban is írni, ezért most kapsz 5 instant tippet arra, hogy megelőzd a megelőzhetőt. Nem csak akkor használd őket, ha tapasztalod a kiégés első jeleit, hanem mindenkor, amikor csak lehetőséged adódik.

Sportolj többet!

“nekem erre nincs időm” nagyon gyenge kifogás. Csak bele kell fűznöd a napi rutinodba. Kezdd kis lépésekben, például vidd el a kutyát napi 2x sétálni. A szabad levegő és a négylábú társad boldogsága mérhetetlen pozitív energiákat ad.

Töltődj!

Csinálj néha olyat, amit szeretsz. Téves út, hogy az év 365 napján, a nap 24 órájában mások elvárásainak kell megfelelned. Az énidő nagyon fontos nem csak egy karrierista, de általában egy hétköznapi ember életében is. Elengedhetetlen ahhoz, hogy ne csak átvészeld a hétköznapokat, de legyen benne jutalom. Apropó jutalom: kapcsold össze az énidőt az elvégezendő feladatokkal, mégpedig úgy, hogy csinálj valami nagyot, aztán jutalmazd meg magad szórakozással.

Digitális zajcsökkentés!

Ez nem csak azért hasznos, mert munka közben megnöveli a produktivitásod, hanem a pihenési időszakban is kimondottan jót tud tenni egy kis digitális off olykor. Nem lehet folyton jelen lenni, nem szabad állandóan elérhetőnek lenni, és nem szabad mindent feladni azért, hogy online legyél. A nagyon radikális digitális zajcsökkentők már komolyan űzik, és csak a szöveges üzenetek, valamint csak a hívások azok, amiknek “hangjuk van”, vagy egyáltalán bármilyen módon jeleznek. A közösségi oldalak tevékenységei a lezárt képernyőre NEM mászhatnak ki, nem jeleznek.

Aludj!

Az elsődleges és leggyakoribb stresszforrás az állandó nyomás mellett a megfelelő minőségű és mennyiségű alvás hiánya. Amellett, hogy a hangulatodat, az egész napi produktivitást is befolyásolja. Jeff Bezos, Tim Cook és Bill Gates is legalább 7 órát alszik.Szerintünk az ő sikereik és kiegyensúlyozottságuk (ami nélkül ugye nem lehetne sikeresen élni) megfelelő példa ahhoz, hogy te is aludj eleget.

Csökkentsd az alkoholt!

Az alvást és a regenerációt nagyban befolyásolja, ha elhanyagolod az alkoholt. A kezdeti kiégés kapujában különösen fontos, hogy ne az alkohol legyen a támasz, sőt, mondj egyszerűen NEMET rá! Csökkents a napi 1 sört 0 -ra! Csökkentsd a napi 1 pohár bort 0 -ra! Ugyanis nem olyan ritka az, amikor sikeres emberek alkoholistává válnak a rájuk nehezedő nyomás hatására, onnan pedig már csak a lejtő van.

Egyre több pia, depresszió, drogok, elvonó, sikertelenségek, anyagi nehézségek, tönkremenő magánélet, kidob az asszony, a gyerekeid látni sem akarnak, te pedig csak egy lecsúszott figura leszel egy lepukkant garzonban, autó és pénz nélkül, tele hitelekkel míg végül az utcára nem kerülsz, és koccintóstól bódulva fagysz halálra télen az alkesz cimborákkal az utcán. Ijesztó? Lehet. De nagyon is valós forgatókönyv. Ide is vezethet a kiégés, ha depresszióvá fajul, és nem kezeljük megfelelően.

(Forrás: szevaszfaszi.hu / fotó: pixabay.com)