Jump to content

Így lehetsz kicsivel jobb főnök

2018. 10. 31. 15:57

Kiosztani vagy megtartani érdemesebb a feladatot? Ez a dilemma minen középvezető fejében megfordul. Nyilván nem szeretnéd beosztottjaidat és kollegáidat az őrületbe kergetni kontrollmániáddal. Ám ennek ellenére a feladatok delegálása lehet, hogy gondot okoz. Vigyázz, a túlzott mikromenedzsment csöppet sem motiválja az ember környezetét arra, hogy keményen dolgozzon!

Az OfficeTeam felmérése szerint közel kettőből egy ember dolgozott már karrierje során egy rossz főnök beosztásában, másutt ez a szám inkább 75-80% közé tehető. A szenvedés legfontosabb oka a főnök túlzott mikromenedzselési kényszere.

Vezetőként könnyű azt gondolni, hogy a dolgok elkészüléséhez elengedhetetlen, hogy magányos farkasként mindent te csinálj, azonban ezt a beosztottak egészen máshogy látják. Ha folyamatosan minden részletet egy valaki kontrollál, akkor a csapat többi tagja a bizalom és az autonómia hiányát fogja érezni legyen szó egy részleg vagy egy magánvállalkozás vezetéséről. Nehéz azonban megbízni valakinek a munkájában, különösen, ha saját céged jövője a tét.

Mindazoknak, akik kissé túlzottan lelkesen igyekeznek kontrollálni munkahelyi környezetüket, következzen néhány hasznos útmutatás, melyek segítségével a munka is úgy lesz elvégezve, ahogy kell és ráadásul nem is nyomja minden teher egyedül az te válladat. Ehhez azonban el kell tudni dönteni mikor érdemesebb kiosztani és mikor jobb megtartani egy feladatot.

1. Ha túl sokáig tartana elmagyarázni, sokszor jobb inkább sajátkezűleg elbánni a problémával. Ha órákon keresztül kéne részletezni a dolgokat, azonban csak percekbe telik elvégezni a munkát, akkor nem érdemes másra bízni a feladatot. Amikor szorít a határidő és nincs senki más, aki elég alaposan ismerné a projektet, érdemesebb megtartani magadnak a felelősséget. Nem kell emiatt bűntudatot érezned, azonban érdemes tudatni a legénységgel a döntés okát, hogy ne érezzék mellőzve vagy a dicsőségből kizárva magukat ők sem.

2. Nem kifogás azonban, hogy az alkalmazottaknak még tanulni kell a feladathoz. Túl egyszerű lenne azt mondani, hogy ezt nem adhatod ki a kezedből, mert csakis te vagy eléggé felkészült szakmailag a kihívással szemben. Szánj inkább időt arra, hogy betaníts valakit az ilyen helyzetek kezelésére és máris hatalmas mennyiségű idő szabadulhat fel a szorosra ütemezett napirendedben. Ezáltal az alkalmazottak is értékes szakmai tapasztalatot szereznek és te is foglalkozhatsz olyasmivel, ami magasabb prioritással rendelkezik.

(Forrás: Menandstyle.co.hu | Fotó: Pexels.com)