Jump to content

Ezekel a trükkökkel menni fog az alvás

2020. 03. 24. 00:13

Megváltozott az életünk, és hatalmas a teher rajtunk. Ilyenkor egy jó alvás kiemelten fontos.

The Guardian pszichológus és alvásszakértő bevonásával készített egy listát arról, miket kell betartani ahhoz, hogy a karantén alatt nagyobb esélyed legyen egy pihentető alvásra. 

Elalvás előtt ne olvass híreket!

Ez máskor is érvényes, de jelen helyzetben kiemelten fontos. A kékfény hatása stimuláló, és egyáltalán nem szükséges, mivel elalvás előtt nem feltétlenül kell naprakésznek lennünk már, különben erőnket veszíthetjük az elkövetkező időszakra. A hírek olvasgatása elalvás előtt megemelheti az adrenalinszintet, amitől nem tudunk elaludni vagy rosszul alszunk.

Ha filmre vagy sorozatra alszol el, ezeket válaszd!

Ha van rá egy mód, elalvás előtt vezessünk naplót és írjunk ki magunkból mindent, ami aggaszt. Ezután, ha nem tudunk csendben elaludni, akkor válasszunk olyan rádió-, tévéműsort vagy filmet, amit megszoktunk és megnyugtat minket, vagy vígjátékokra szenderedjünk el. A katasztrófafilmek ilyenkor kerülendők.

Csinálj egy kis sarkot magadnak

Ha éjjel felébredsz és nem tudsz visszaaludni, ne hánykolódj az ágyban sokáig. Inkább kelj fel, menj ki egy pohár vízért vagy egy magadnak kialakított kis olvasósarokban olvasgass egy kicsit. Ne a telefonon vagy neten böngéssz, hallgass podcastokat vagy meditációs zenét. Amikor azt érzed, hogy újra kezdesz elszenderedni, menj vissza az ágyadba.

Lélegezz!

A légzőgyakorlatok szorongás esetén is nagyon hasznosak. Elalvás előtt is gyakorolj egy kicsit, mert segít az agyadat kitisztítani, ellazítani az izmokat és helyreállítani a túl szapora szívverést. Mindig az orrodon keresztül vedd a levegőt, és ott is fújd ki. Számolj el hatig, míg belélegzel, majd tartsd bent egy kicsit a levegőt, és hatig számolva fújd ki. Ismételd a nagyon egyszerű gyakorlatot 5-10 percig. Egyszerűnek tűnik és az is, de hidd el, tényleg hasznos!

Foglald el magad napközben

Korábban az volt a legnagyobb baj, hogy túl sok mindent kellett csinálnunk egy nap. Most sokaknak felesleges idejük maradt. Nekik fontos, hogy keretezzék a napunkat. Keljenek fel ugyanabban az órában, legyen meg, hogy napközben mit csinálnak. Tanulnak, olvasnak, takarítanak, filmet néznek, mindegyiket tervezzük meg előre, mintha munka lenne.

Tornázz!

A testmozgás rendkívül fontos. Otthon is végezhetsz nyújtó vagy erősítő gyakorlatokat. Több jógatanár is tart ingyenes órákat Facebookon, de Youtube-on is vannak dögivel gyakorlatok.

(Kiemelt kép: illusztráció, Pixabay)

(Forrás: nlcafe.hu / fotó: pixabay.com)