Jump to content

Szuper tipp az edzésedhez

2019. 09. 20. 10:59

Az egy dolog, hogy hajtasz mint a gép, megfelelően étkezel és olyan erőfeszítéseket teszel amikkel a legtökéletesebb izmokat formálod magadnak. De pihensz eleget?

Ha nem, akkor rossz hírünk van: nem lesz meg a kívánt eredmény sem! A pihenés ugyanolyan alappillére az izomnövekedésnek és a hatékony edzésnek, mint az előbbi kettő tényező. Ekkor játszódik le ugyanis számos olyan folyamat, ami a szervezeted működését jelentősen érint, például ilyen az edzés hatására kialakuló alkalmazkodási folyamatok.

Alvás közben regenerálódnak az izmaid (mert ugye a “sérült izomszövetek” épüléséből lesznek nagyobbak) és indulnak be olyan öregedést gátló (anti-aging) hormonok, mint a növekedési hormon (GH) és a melatonin (ez felel alvási ciklust irányításáért). Az immunrendszer újraindul, a gyulladás pedig csökken. Amikor viszont nem pihensz eleget, akkor van gáz, mert az úgynevezett anabolikus hormonok mennyisége csökken, és az immunrendszer megborul, és szisztémás gyulladás alakul ki.

Egy átlagos felnőtt szükséglete minimum 6-9 óra, de ha több, az sem baj. Természetesen a minőség legalább annyira fontos mint a mennyiség, mert egy szarul telt éjszaka után elég keményen megterhelődik a szervezeted.

Nos, akkor a hétvégi edzéstervben mennyi pihenés is lesz beiktatva?

(Forrás: szevaszfaszi.hu / fotó: pixabay.com)