Jump to content

Néhány tipp, hogy elkerüljük a kopaszodást

2019. 08. 10. 20:38

Tudósok megtalálták, mi okozza a férfiak kopaszodását: a hajtermelő sejtek megfelelő termelődésének rendellenessége. Amíg erre nincs gyógyír, nézzünk néhány tippet, amivel elkerülhető, vagy lelassítható ez a folyamat.

Rossz hír is van, mégpedig az, hogy a kutatók szerint akár tíz évbe is belekerül, míg megoldást találnak a probléma kezelésére. Noha a génjeink nagymértékben meghatározzák a kopaszodásra való hajlamunkat, azért érdemes azt is tudni, hogy saját életvitelünk is befolyásolja, milyen ütemben veszítjük el hajszálainkat. Vezető brit hajszakértők szerint a következőket kell észben tartanunk, hogy minél tovább megőrizhessük hajkoronánkat:

Ne fésülködjünk túl erősen: Ezzel ugyanis akaratlanul is kihúzhatunk a hajszálakat, és ennek következtében károsodhatnak a hajhagymák.

Samponozás közben finoman masszírozzuk a fejbőrt: Érdemes tudni, hogy a korpa, a dermatitisz vagy az ekcéma összefüggésben áll a hajhullással, mivel gyulladáskeltő hatásúak és a gyulladások károsítják a hajhagymákat.

Együnk főtt ételt reggelire: A hajban keratin található, ettől lesznek a hajszálak erősek. A túl kevés proteinbevitel hatással van a keratinszintre, aminek csökkenése a haj erősségének elvesztéséhez vezet, vagy akár növekedésének leállását is eredményezheti. Ezért érdemes reggelire vörös húsokat, halat, tojást vagy csirkét fogyasztani. Ha villásreggelivel indítjuk a napot, azzal erősítjük hajhagymáinkat.

Kerüljük a petróleum alapú hajzseléket: Ezek a hajzselék ugyanis képesek blokkolni a hajhagymák működését, különösen, ha rendszeresen használunk ilyen készítményeket - sokkal jobban járunk, ha vizes alapú megoldást alkalmazunk.

Tanuljunk meg ellazulni: A férfihormonok túl nagy mértékben károsíthatják a hajhagymákat, stressz hatására a férfiak pedig több tesztoszteront választanak ki, ami nagyobb hajveszteséghez vezet.

Együnk diót, mogyorót: Mivel a vashiány is hajhulláshoz vezethet, ezért a vaspótlásról érdemes gondoskodni. A táplálékok közül a vörös húsok, a sötétzöld zöldségek, a dió- és mogyorófélék és a szárított gyümölcsök sok vasat tartalmaznak, így érdemes a segítségükkel is gátat vetni a hajhullásnak.

Felejtsük el a hajfestéket: A gyakori hajfestés szintén elősegíti a hajhullást, mivel a festékek kiszárítják a hajszálakat, ezért könnyebben törnek. Egyes hajfestékek hatására pedig allergiás reakció és dermatitisz is kialakulhat a fejbőrön, ennek következtében pedig a hajhagymák is károsodnak.

Szokjunk le a dohányzásról: A cigaretta nem csak szívpanaszokat és rákot okoz, de a hajunk is rámehet a pöfékelésre. Az új kutatások szerint valószínűleg a hajhagymák vérellátását is ugyanúgy károsítja, ahogy az ereket.

(Forrás: player.hu / fotó: pixabay.com)