Jump to content

Megint változott a Facebook

2019. 05. 16. 19:20

Nagyon népszerű akar ismét lenni a Facebook és Mark Zuckerberg, talán visszaszerzi a felhasználók bizalmát is.

Mint minden évben, idén is megtartotta a Facebook vezére az F8 konferenciát, ahol a nagyobb fejlesztésekről, komolyabb lépésekről esik szó. Az idei konferencia fő témája “a jövő privát” jegyében zajlott. A komoly adatvédelmi biztonsági intézkedések hiányát felvető Cambridge Analytica botrány miatt van is mit bizonyítania.

De van itt még valami, az pedig a nagyon durva dizájnváltás. Az egész Facebook a messenger jól bevált és tetszetős dizájnját fogja felvenni, a színvilággal és formákkal együtt, valamint az elrendezés is gyakorlatilag sokkal rendezettebbé válik mint eddig.

Mark Zuckerberg tervei szerint a hírfolyam lassan elveszti vezető szerepét a Facebookon belül, és inkább a kisebb közösségek és csoportok veszik majd át a hírfolyam eddigi szerepét, ez tulajdonképpen már egy ideje elkezdődött folyamat. Ezért kaptak egyre nagyobb elérést a csoportok, és ezért egyre nehezebb a vállalkozások Facebook oldalait csak posztolással életben tartani.

A csoportok előtérbe helyezését az is motiválja, hogy az emberek végre zárt közösségekben, egymás között oszthatják meg gondolataikat, anélkül, hogy azt idegenek látnák. Persze az adatvédelmi problémákat ez önmagában nem oldja meg, de a bizalom visszanyerésének első lépésének megteszi.

Az álhírek ellen is hatékonyabb fellépést terveznek!

Az álhírek terjedése olyan viralitást ér el, amivel nehéz felvenni a küzdelmet, a Facebook azonban egy sokkal átláthatóbb, sokkal egyszerűbb rendszer keretein belül próbálja elérni azt, hogy minél több álhírgyárt lehetetlenítsenek el.

A Facebook kinézetét és működését érintő változások az Egyesül Államokban már elkezdődtek, és fokozatosan váltanak át a világ minden táján. Európában is nemsokára láthatjuk.

(Forrás: igenyesferfi.hu / kép: pixabay)