Jump to content

Nagy támadásban az Amazon

2018. 12. 11. 22:09

Az e-kereskedelmi óriás arról győzködi a nagy márkákat, hogy gyártsanak az online vásárlásra szabott műzlit vagy mosóport, és hagyják ki a buliból a fizikai boltokat.

Az Amazon.com a jelek szerint egész pályás letámadást indít a hagyományos kereskedők ellen. A Bloomberg értesülései alapján az online kiskereskedelmi óriás Seattle-i központjába invitálta az FMCG iparág olyan meghatározó szereplőit, mint amilyen a General Mills vagy a Mondelez, hogy májusban egy háromnapos demonstráció keretei között meggyőzze őket: a jövőben közvetlenül is teríthetik termékeiket az internetes vásárlóknak, kihagyva a képletből a Walmartot és más áruházláncokat.

A meghívott világmárkák képviselői állítólag az Amazon alelnöke, Jeff Wilke vezetésével bejárhatják többek között a vállalat helyi elosztóközpontját (fulfillment center) is. A vállalat képviselője a Bloombergnek nyilatkozva elmondta: az idők változnak, és meggyőződésük szerint most jött el az a pillanat, amikor az ügyfeleknek történő direkt értékesítés, illetve az erre épülő értékesítési modellek már elég erősek a vásárlói elégedettség és a globális hatékonyság növeléséhez.

Újra megtámadják a felfoghatatlanul nagy piacot.

Az Amazon ennek megfelelően megpróbálja felforgatni a nagy márkák és a fizikai boltok kapcsolatát, ami hosszú évtizedeken át azt is meghatározta, hogy a népszerű termékeket egyáltalán milyen módon tervezték, csomagolták és szállították. Az online kereskedő célja, hogy a gyártók ne (vagy ne kizárólag) abban gondolkodjanak, milyen termékekkel tűnjenek ki a többi közül az áruházak polcain – inkább azt tervezgessék, milyen árut tudnának minél gyorsabban eljuttatni a vásárlók ajtaja elé.

(Forrás: szevaszfaszi.hu / fotó: pixabay.com)