Jump to content

Furcsaságok a Tesla körül

2017. 12. 31. 22:06

A Tesla megálmodója és vezetője a legutóbbi infómorzsát a Twitteren tette közzé karácsonykor: az amerikai piac várakozásainak megfelelően, érkezik a Tesla pickup.

Az ilyen bejelentéseket, és főleg a hozzájuk kapcsolódó ígéreteket érdemes óvatosan kezelni, ahogy arról már a Roadster sajtóbemutatója kapcsán is írtunk.

Miközben a cég a Model 3 gyártásának felfuttatásán dolgozik, a konkurencia és a sajtó a már kapható modellek minél alaposabb megismerésére törekszik – és ebből adódnak furcsaságok is.

A gyártók között bevett szokás, hogy a versenytársak elemzése céljából megvesznek egy-egy példányt a már kapható autókból, és azt különböző teszteknek vetik alá, majd csavarjaira szedik, hogy összehasonlíthassák a saját termékükkel.

Az elmúlt hetekben fény derült rá, hogy Németországban a Mercedes-Benz anyacége, a Daimler hasonló módon próbált információt gyűjteni a 2019-ben megjelenő elektromos SUV modelljének, a Mercedes EQC-nek a bevezetése előtt, azonban egyetlen jelentős ponton eltértek a megszokott módszertől: nem megvásárolták, hanem bérelték a szóban forgó Tesla Model X-et.

Egy német vállalkozástól, amely Teslákat ad bérbe jellemzően esküvőkre és egyéb eseményekre, július és augusztus során összesen 7 hét időtartamra bérelt a Sixt hálózat egy Model X-et, amelyet aztán a Daimlernek, mint megrendelőnek közvetített.

A bérleti időszak végén visszaszolgáltatott autón jelentős károkat találtak, ezért a fedélzeti számítógép adatai alapján alaposabban is utánanéztek mi történhetett. Kiderült, hogy az autót szét-, majd újra összeszerelték, valamint különböző tesztpályákon használták Barcelona és Sindelfingen közelében, ahol a Mercedes teszt létesítményei vannak.

A bérleti szerződés mind az ilyen távolságra való elszállítást, mind a teszt- és versenypályán való használatot, illetve az autó megbontását is szigorúan tiltotta, ezért a tulajdonos kártérítési igényt nyújtott be a Sixt (illetve rajtuk keresztül a Daimler) számára. Az autóban 15.674 € értékű kár keletkezett, a javítások következtében az értéke további 2.000 €-val csökkent. A kártérítési igény a javítási költséggel, kiesett bevétellel, járulékos költségekkel, valamint a szerződésszegés miatt napi 1.000 € büntetéssel együtt összesen 99.392,79 €-ról szól. A tulajdonosok kételkednek abban, hogy két ilyen óriás cégtől sikerül behajtaniuk a büntetést, így hosszas jogi procedúrára készülnek.

(Forrás: igenyesferfi.hu / kép: pinterest)