Azzal az 500 millió dolláros befektetéssel nyilvánvalóan az Uber is nagyon jól járt. De nem csak az összeg miatt, hanem azért is, mert az önvezető technológiájuk fejlesztései leálltak, mióta márciusban az egyik ilyen autójuk halálra gázolt egy nőt Arizona államban. Az eset után több száz tesztelőt rúgtak ki, valószínűleg csak azért, hogy megmutassák a világnak, példát statuáltak és komolyan veszik a szörnyű tragédiát.
A Toyota és az Uber jól kiegészítik majd egymást. Míg előbbi lassan és megfontoltan hozza újító döntéseit (épp emiatt maradtak kicsit le ezen a területen), addig az Uber egyedül vágott neki a legnagyobb feladatoknak, és ezt is olyan gyorsan csinálta, hogy nem végez elég alapos munkát a cég, ami az Arizona állambeli balesetet okozta. Van viszont a történetben egy különlegesség: az Uber az utóbbi időben veszteségesen üzemel, tehát egyenlőre logikátlan ez az összegű befektetés a Toyota részéről.
A két óriásvállalat viszont azon dolgozik épp, hogy az Uber önvezető rendszerét a Toyota Guardian technológiájával együtt használják fel, egy újabb típusú, önvezető autó megépítésére. Az első éles teszteket a Toyota Sienna kisbuszok kapják majd várhatóan 2021 -ben.