Earth Polo lett a neve a Ralph Lauren divatház környezettudatosság és fenntarthatóság jegyében született felelősségvállalás projektjének. Mivel a divat a második helyen áll a környezetszennyező iparágak ranglistáján, az ilyen kezdeményezések indíthatják be a globális szemléletváltást, hogy továbbra is élvezhessük bolygónk csodás adottságait. Nincs is jobb mutatója a változás szükségességének, minthogy a kapitalista világrend egyik kiemelkedő szimbóluma, a lovaspólós Ralph Lauren felsők is az újrahasznosítás útjára léptek.
Idén április 22-e épp húsvéthétfőre esett, így a Föld Napja elveszett valahol félúton a sonka szeletek és tojások között, pedig egy hosszú távú problémáról van szó. Mindenestre a világ egyik legismertebb divatcége, a Ralph Lauren a Föld Napjának jegyében mutatta be Earth Polora keresztelt új kollekcióját, amely a jól ismert galléros ingpólók környezetbarát testvérei, ezekhez ugyanis újrahasznosított műanyagpalackokból készült poliésztert használtak, a festést pedig egy olyan eljárással oldották meg, amelyhez nincs szükség vízre. A márka emblematikus dizájnját eddig a vásárlók pamutból élvezhették, a poliészterre váltással azonban felmerülhet a kérdés, hogy mennyire lesz kényelmes viselet ez az anyag – akik már próbálták, semmilyen különbséget sem tapasztaltak, a lelkiismeretük tisztább volt, a karját lendítő hímzett lovaspólós pedig ugyanúgy ott díszeleg a szív fölött.
A vállalati CSR és társadalmi felelősségvállalási programok sokszor csak arra jók, hogy a multi bűntudata elpárologjon és kipipálhassák ezt a tételt a reputációjuk javítására irányuló teendők, valamint az éves kommunikációs tervből. A Ralph Lauren ígérete szerint az Earth Polo azonban nem egy egyszeri PR-fogás, hanem a márka hosszú távú elköteleződését jelzi. A vállalás szerint a programnak köszönhetően 2025-ig 170 millió palack fog a szeméttelep purgatóriuma helyett textil alapanyagként újjászületni – ezt David Lauren, a céget alapító Ralph Lauren fia jelentette be, aki jelenleg a chief innovation officer pozícióját tölti be.Bár rengeteg fenntarthatóságot célzó, környezetbarát, valamint etikus divatmárka létezik ma már a piacon, mindig üdvözülendő, ha a nagy játékosok tesznek lépéseket az élhetőbb jövő felé. A Levi’s például évek óta kísérletezik vizet nem igénylő festési technológiákkal, az Adidas pedig az egyik legelkötelezettebb cég a műanyag újrahasznosítása terén, ígéretük szerint 2024-re már kizárólag újrahasznosított műanyagból fogják gyártani termékeiket. Az újonnan létrejött, a divatipar megreformálását célzó kis márkákkal szemben ezek a nevek akkora eléréssel és kereslettel rendelkeznek, hogy valóban képesek lesznek átszabni a divatipar szabályait.