Az 1920-as években a hagyományos és az újszerű darabokból valami extravagánsan klasszikus ruhák születtek, így ezeket az éveket a tomboló jelzővel is illethetnénk, már ami a divatot illeti. Ebben az újításban közrejátszott a háború is, ami egy korszakot zárt le, de így egy újat indíthatott el – a Gatsbyk korát. A divat mellett az emberek életvitele is megváltozott, levetkőzték az erkölcseiket és nyitottak lettek az új megismerésére.
A korszakban a semleges árnyalatok uralkodtam, és a hangsúly nem egy kiegészítőn volt, hanem a teljes egészen – a legapróbb részleteknek is harmonizálnia kellett az öltöny színével. A lágyabb, világosabb árnyalatok mellett a sötétkék és a fekete is a férfi ruhatár alapszínei voltak. Míg a zakók leginkább egysoros gombolásúak voltak, addig a mellények főleg kétsorosak, és a nadrágok sem slim fit szabásúak, hanem egyenes vonalúak voltak. A korszak végére az egyenes szabású nadrágokat fokozatosan felváltották a trapéz nadrágok. Ami a kiegészítőket illeti, nem hiányozhatott egyetlen “Gatsby” ruhatárából sem a kalap, sétapálca, nadrágtartó, csokornyakkendő és természetesen a zsebóra sem.
Nem tudjuk, hogy miért, de idén divat lett Gatsby-nek lenni – ebben közrejátszott maga a film megjelenése, na és az, hogy maguk a tervezők is előszeretettel inspirálódnak a csaknem 100 évvel korábbi divatból. A Brooks Brothers például egy teljes kapszula kollekciót alkotott a film jelmeztervezőjével, Catherine Martinnel. De a Ralph Lauren, Hackett, Canali és az Alexander McQueen tavaszi kollekcióban is feltűnik egy csipetnyi 20-as évek, és egy leheletnyi “Gatsbység”. A felsorolt márkák darabjai azokak a pasiknak kedveznek, akik nem rettegnek attól, hogy egész nap zakóban kell lenniük, és akik nem “fulladnak” a nyakkendőtől.