Jump to content

Horgász béke

2014. 10. 04. 09:42

Emlékszem kisgyermekként apukámmal többször eljártunk a közeli tóra pecázni. Minden percét nagyon éveztem, pláne azokat, melyekben én nagyobb halat fogtam, mint a bátyám. Akkor 15 éve nagyon nagy divat volt horgászni, de aztán hanyatlani kezdett ez is, mint minden más, mára pedig újra aranykorát éli és egyre többen űzik ezt a sportot.

Legyen szó akár csak egy kis tóról a város szélén, vagy folyóról esetleg tengerről, horgászni mindenhol kikapcsolódás. Mehetünk barátokkal, vagy a családdal, vihetjük a legkisebbeket is, vagy azokat, akik szimplán csak szeretik a halakat, mindenki jól fogja érezni magát. Horgászás közben új kapcsolatokra tehetünk szert, új embereket ismerhetünk meg és ezzel is fokozhatjuk a hangulatot, meg egy kis halászlével persze.

Nem csak új ismeretek szerzése végett horgászunk, hanem azért is, mert ez megnyugtatja az idegeket. Mivel a horgászás alapvetően a szabadban történik, ahol friss levegő, zöld növényzet veszi körül az embert, így könnyebben elengedjük magunkat. Elfelejtjük a munkahelyi problémáinkat vagy a családi vitákat és csak mi vagyunk meg a hal, melyet nem kell minden áron kifogni. De ha sikerül is több megoldás közül választhatunk. Amennyiben nem vagyunk jártasak a hal megpucolásának technikájában, akkor egyszerűen csak dobjuk vissza, ha pedig igen, akkor meg is van az ebédre való.

A lényeg csak annyi, hogy próbáljunk meg kizárni mindent és élvezni a horgászást magában. Ne vigyünk magunkkal olyanokat, pláne ne nőket, akik egész idő alatt csak nyavalyoghatnak, hogy ez nekik unalmas, mert ők nem segítik elő a békét. Próbáljuk kikapcsolni az agyunkat egy kis időre és átérezni a békét, melyet garantáltan meg is találunk közben.