Jump to content

A videojáték-függőséget valódi mentális betegséggé nyilvánítják

2017. 12. 27. 12:35

Tényleg függővé válhat valaki a videojátékoktól? A WHO szerint igen, éppen ezért a jövőre megjelenő hivatalos diagnosztikai kézikönyvében már ez a betegség is megtalálható lesz.

A folyamatosan szelfiző, és a képeket az internetre feltöltő személyek egy selfitis névre keresztelt betegségben szenvedhetnek. Ez az állítás elsőre talán képtelenségnek tűnik, ám szakértők szerint valódi mentális zavarról lehet szó, és a mai társadalomban rengetegen így próbálják meg felturbózni a kedvüket, javítani az önbizalmukat és így tovább.

Ha ez nem volna elég, az Egészségügyi Világszervezet (World Health Organization, WHO) egy másik 21. századi betegségre is felhívta a figyelmet az elmúlt napokban. Bejelentették ugyanis, hogy a 2018-ban kiadott, betegségeket felsoroló kézikönyvben már a videojáték-függőség is szerepelni fog, hivatalosan is elismerve a probléma létezését. És ha azt vesszük, hogy a WHO 1990 óta nem frissítette ezt a bizonyos kiadványt, akkor hamar beláthatjuk, hogy jelentőségteljes dologról van szó.

Természetesen azt is meghatározták, hogy milyen kritériumok teljesülése esetén beszélhetünk függőségről, mert nyilván attól, hogy valaki naponta 1-2 órát jászik, attól még nem lesz beteg.

Amikor valakinek az életében annyira fontossá válik a játék, hogy minden más érdeklődést felülír, még akkor is, ha már károssá válik az illető egészségére, például az alváshiány vagy a nem megfelelő táplálkozás révén. Az ilyen jellegű viselkedést legalább 1 évig ki kell tudni mutatni ahhoz, hogy a diagnózist meg lehessen erősíteni.

Természetesen nem mindenki ért egyet azzal, hogy ilyen jellegű pszichés zavarokat is elismernek valódi betegségként, mert egyrészt megbélyegezhetnek vele embereket, másrészt pedig triviálissá teheti a súlyosabb mentális betegségeket, amelyeket a közvélemény "valódinak" tart.

(Forrás: player.hu, kép: the fix)