Jump to content

Ezekre érdemes odafigyelni egy munkahelyi párkapcsolat során

2017. 04. 09. 15:00

Minden kapcsolatnak vannak szabályai, így a munkahelyinek is. Viszont ennek sokkal több, mint egy normál párkapcsolatnak. Lássuk mik is ezek.

Az első lépések

A munkahelyi kapcsolatoknak külön szabályai vannak, amik már az első perctől érvényesek. Vannak olyan cégek, ahol nem szeretik, ha az alkalmazottak között intim viszony alakul ki, ezért az első lépések általában nehezebben mehetnek.

Nem egyszerű kitalálni, hogy mi a másik fél szándéka, ezért nagyon fontos, hogy óvatosan közelíts, ha tetszik egy kolléganőd. Lehet, hogy csak kedves és közvetlen, de semmilyen szándéka nincs veled amunkakapcsolaton túl, így kellemetlen helyzetbe kerülhetsz, ha félreérted a viselkedését. Ezért először is próbáld felmérni, tetszel-e neki: kezdeményezz beszélgetést vagy néhány közös ebédet vele, de ne ronts rá egy vacsorameghívással. Legyél figyelmes, ne legyél tolakodó és terhes a számára.

Ha már az elején bukik a sztori

Ha mindketten ugyanazt akarjátok, az első találkozásokkor, majd később is szem előtt kell tartanotok néhány fontos szabályt. Nem túl kellemes egy alakuló kapcsolat kezdetekor arról beszélgetni, mi lesz, ha nem akartok folytatást, de ebben az esetben ezt is tisztázni kell az első randik alkalmával.

Ha nem jönnek be a számításaitok, évekig kerülgetnetek kell egymást a cégnél, ezért beszéljétek meg, ha mégsem akarnátok folytatást, akkor értelmes felnőtt emberhez méltón elköszöntök, és mindenki megy a maga útjára. Egyezzetek meg abban is, hogy nem beszélitek meg a történteket senkivel a kollégák közül, a diszkréció az egyik leglényegesebb része a kapcsolatnak.

Ha együtt maradtok

Ha egymásra találtok, akkor is figyelnetek kell az íratlan szabályokra. A munkahelyen ne adjátok jelét, hogy együtt vagytok, kerüljetek mindenféle testi kontaktust, az otthoni konfliktusokat pedig hagyjátok a kapun kívül. Ne beszéljétek meg a magánéleteteket egymás munkatársaival, ne bánjatok egymással másképp a munkafolyamatok alatt sem. Ha közvetlen munkatársak vagytok, akkor nem ajánlott továbbra is együtt dolgozni, ilyenkor szerencsésebb, ha az egyik fél átkéri magát egy másik osztályra.

(Forrás: Menandstyle.hu | Fotó: BusinessNewsDaily.com)