Kollár Lajos szerint nagy a vitorlázókedv, mivel tavasszal nem tudtak versenyeket tartani, a hajósok pedig megméretnék magukat. Reményei szerint rekordot is dönthet a nevezők száma – 2018-ban 682 vitorlás indult. Hozzátette, a meteorológusok idén is a tavalyihoz hasonló gyenge szelet várnak.
Az elmúlt két hétben 90 új hajót regisztráltak a rendszerben, és szerda délelőtt már 350 körül járt az indulók száma. A balatonkenesei bóján nem módosítottak a szervezők, azonban három helyen – köztük a tihanyi csőben is – a süllőágyak miatt sárga kivilágított bójával jelzik a veszélyes szakaszokat.
A címvédő Petrányi Zoltán, a Racing Django kormányosa egy “szeszélyes nőhöz” hasonlította a Kékszalagot, mert nehéz megszerezni és még nehezebb megtartani. Körülbelül tíz csapat esélyes a győzelemre – vélekedik Petrányi.
A tizenháromszoros Kékszalag-győztes Litkey Farkas izgalmas versenyt vár. Azt mondta, tavaly is hasonlóan erős volt a mezőny, mindenkire nagyon oda kell figyelni. Csapatukba két 19 éves fiatalt építettek be, Zentai Benedeket és az egyik legtehetségesebb hazai vitorlázónak tartott Dejonghe Arthurt.
Kelemen Tamás, az időrekordot tartó Raiffeisen Fifty-Fifty taktikusa elárulta, hogy a várható kis szél nem kedvez a hajójuknak. Taktikájukat az határozza meg, hogy a szélcsendes időben ne maradjanak le az élmezőnytől, és ha feltámad a szél, abból előnyt tudjanak kovácsolni.
A Kékszalag Európa leghosszabb tókerülő vitorlásversenye, amelyet először 1934-ben rendeztek meg. A Balatonfüreden csütörtök 9 órára kiírt rajt után a hajósoknak 48 óra áll rendelkezésre ahhoz, hogy teljesítsék a mintegy 155 kilométeres távot.
A Kékszalagot tavaly a Petrányi Zoltán kormányozta Racing Django nyerte, a rendkívül szélcsendes versenyben 15 óra 37 perc alatt megkerülve a Balatont. A verseny csúcsot a Józsa Márton kormányozta Fifty-Fifty, egy kétárbocos, magyar fejlesztésű katamarán tartja, amely 2014-ben 7 óra 13 perc 57 másodperc alatt ért célba. A legtöbbször, tizenháromszor Litkey Farkas nyerte meg Kékszalagot.