Az elektromos autós infrastruktúra-bővítésre és az akkumulátor-technológia kutatás-fejlesztésére nagyszabású, 2,5 milliárd eurós programot hirdetett meg a német kormányzat, de a mostani bejelentés tudomásunk szerint nem ennek a csomagnak a része.
Az eladott elektromos autók és konnektoros hibridek száma, részaránya folyamatosan nő a német piacon. Az idei májusi adatok szerint a tavalyi év azonos hónapjához képest megduplázódott a tisztán elektromos üzemre is képes új autók aránya: a kocsik 7,3%-a volt akkumulátoros elektromos vagy konnektoros hibrid, a tisztán elektromos autók aránya 3,3%.
A kormány viszont egyrészt még ennél is intenzívebb növekedést szeretne a stratégiai klímavédelmi és energetikai célok elérése érdekében, másrészt pedig ezt a növekedést ki is kell szolgálni töltési kapacitással, új töltőpontok létesítésével. A benzinkúti töltőhálózat-bővítés részleteit még nem ismerjük (mikorra, milyen teljesítményű töltőt, hány csatlakozót, stb.), de azt már tudjuk, hogy a kútüzemeltetők a fejlesztést elszámolhatják a karbonsemlegességet célzó beruházásként.
A töltőhálózat eddigi bővítése és az elektromos autók vásárlásához jelenleg is nyújtott állami támogatás ezidáig nem volt elegendő ahhoz, hogy a piaci keresletet igazán látványosan megváltoztassa, ezért az ösztönzésen felül most szolgáltatói oldalon egy kis kényszert is is alkalmazni kezd az állam az elektromos mobilitás fejlesztésére. A váltás legnagyobb gátja a német autóvásárlók körében még mindig a "range anxiety", a lemerült akkuval az út szélén maradástól való félelem és a töltőoszlop-keresgélés macerája. Ezen sokat segíthet, ha a villanyautósok bármelyik benzinkúton találhatnak töltőt.