Jump to content

Változnak a vakációzó trendek

2019. 12. 17. 12:01

Ez az a generáció, amelyik a legtöbbet költi utazásokra, és szokásaikkal átalakítják a turisztikai iparágat.

Ennek a korosztálynak kezd fontos lenni, hogy környezettudatosan utazzanak, továbbá a nyaralásaik során a mélyebb élményeket keresik, plusz hozzájuk köthető egy új kifejezés is, ez pedig a mikrokáció.
A mikró és a vakáció szavak összevonásából létrejött kifejezés mögött rövid, pár napos nyaralások állnak.

A Preferred Hotels nemrégiben érdekes statisztikával rukkolt elő: a 750 hotelből álló lánc a foglalásokból azt állapította meg, hogy a kevés szabadidővel rendelkező, vezető pozícióban lévő a millenniumi generáció tagjai – vagyis az 1980 és 1994 között születettek – mennek a leggyakrabban rövid vakációra.

Júliusban látott napvilágot egy kutatás, amelyet 1000 millenniumi generációs közreműködésével végeztek. Ebből az derült ki, hogy az utazók egyharmada kiégettnek érzi magát közvetlenül a vakáció előtt. Az is kiderült, hogy egynegyedük már attól ugyanígy érzi magát, ha valamelyik kollégájuk megy nyaralni.
A rövid, rendszerint hosszúhétvégés vakációk jól passzolnak a millenniumi mentalitáshoz, ez a generáció ugyanis a munkát választja, ha a munka-magánélet egyensúlyáról van szó. Ez persze nem jelenti azt, hogy ne szeretnének utazni: ők azért dolgoznak, hogy 1. kifizessék a szükségleteiket, 2. utazzanak. Mindez azt jelenti, hogy az utazás számukra fontosabb, mint a hiteleik kifizetése vagy az, hogy félretegyenek a nyugdíjas éveikre.

Több, kis mikrokációval a világ több pontja fedezhető fel. És ha már nem tudnak hosszú vakációkra menni, abból, ami jut, a legtöbbet akarják kihozni.

Turisztikai szakemberek szerint a fiatalabb generáció tagjai közül egyre kevesebben szeretnének egy héten át egy tengerparti all inkluzív nyaralás keretein belül passzívan pihenni, sokan inkább egy tartalmas, személyiségformáló nyaralást preferálnának.

(Forrás: player.hu / fotó: pixabay.com)