Félrecsúszott a címke
Sokszor a pakolásnak is köszönhető, hogy a nagybetűs „akció” felirat nem az adott termék alatt vagy felett van, de gyakran nem éppen a véletlen műve az effajta marketing.
A gyanútlan vásárló nem túl sűrűn figyeli, hogy pontosan mire vonatkozik az ár, hanem csak azt nézi, melyik termékhez tartozhat és máris sokkal drágábban vette meg az árut, mint azt a címke alapján gondolta.
Akció áremelés után
Gyakori, hogy egy terméket úgy akcióznak le, hogy az nemrég áremelésen esett át.
Ilyenkor bár jól mutat a „25% kedvezmény” felirat, sokszor éppen a normális áron, vagy még afelett vásárolhatod meg a terméket, hiszen az korábban sokkal drágább volt az átlagosnál.
Ezt a trükköt csak úgy tudod kiszűrni, ha pontosan tisztában vagy az adott termék árával és nem csak adott boltban nézed meg, mennyibe kerül.
Ajándékok és kuponok
Mindenki szereti az ajándékokat és szeret akciósan vásárolni, de sokszor éppen ezek azok, amik ráviszik az embert a felesleges költekezésre.
Az ajándékok sokszor használhatatlanok, rossz minőségűek, a kuponokat pedig gyakran teljesen hasztalan tárgyakra válthatod be, vagy esetleg olyanokra, amik az eredeti forgalombahozónál akár olcsóbban beszerezhetőek lennének.
Mindig a nagyobb az olcsó?
A marketingfelelősök is rájöttek már, hogy az emberek jobban figyelik a köztudatba beépült húzásokat, ezért egyre inkább ráállnak arra, amit a gyanútlan vásárlók feltehetően vizslatni fognak.
Sokan gondolkodás nélkül veszik le a nagyobb kiszerelést, pedig már bőségesen akad rá példa, hogy ugyanaz a mennyiség két kisebb kiszerelésben olcsóbb, mint egy nagyban. Továbbá az sem mindig igaz, hogy alulra kerülnek a legolcsóbb, felülre pedig a legdrágább termékek, itt is már egyre több az opció.
Félre kell tenni tehát a berögzült szokásokat, mert, ahogy a vásárlók egyre nyitottabbak, úgy a vásárlásra buzdító cselek is egyre hatékonyabbak.