Jump to content

Moleskine: Klasszikus fekete notesz igényeseknek

2015. 07. 06. 23:21

Bármennyire is hihetetlen, egy fekete noteszmárkából is lehet klasszikus, egyedi, jól csengő, minden igényes és minőséget szerető firkász/jegyzetelő számára alap termék. Ilyen a Moleskine, a noteszek Ferrarija.

A Moleskine noteszek és írószerek neve valójában egy becenévből származik. A szó egyébként Vakondbőrt jelent, Bruce Chatwin angol regényíró emlékezett meg így róla egy írásában. Az eleinte szinte jelentéktelen, kis francia könyvkötő műhely által gyártott noteszek azonban a francia avantgarde körök egyik kedvence és jelképe lett, majd rövidesen az egész világon ismertté vált. Olyan művészek szerettek írni, rajzolni, skeccelni ebbe a kis fekete, lekerekített sarkokkal és lezáró gumival készült noteszbe, mint Vincent Van Gogh, Pablo Picasso, Ernest Hemingway vagy a vakondbőr becenevet adó Bruce Chatwin.

Chatwin volt az, aki a családi műhely 1986-ban bekövetkezett hirtelen bezárása után megvette az utolsó darabokat.

Több mint tíz évvel később egy kis milánói kiadó hívta újra létrehozta márkát, ekkor már Moleskine hivatalos névvel. A notesz stílus-ikon ma már együtt halad a korral, hiszen következő terve a digitális kollekció bevezetése, melynek során telefon-, táblagép- és e-könyv olvasó tokokkal, laptop táskákkal bővült a kínálat.
Ezenkívül különleges stílusú olvasószemüvegekkel is előrukkolt a Moleskine, mely elegáns üzletemberek és magukra adó művészemberek kötelező kelléke lett.

(Fotó: motortrend)