Jump to content

Kínai márka a világ legnépszerűbb söre

2015. 05. 22. 18:26

Talán kevesen hitték volna, hogy egy kínai sörmárka a világ legnépszerűbb és legjobban fogyó söre, megelőzve az Európában és Amerikában jól ismert márkákat.

A Quartz felmérése szerint egy kínai márka, egy bizonyos Snow nevű sör a világ legnépszerűbbje, bár ez Kína népességi adatait ismerve talán nem is olyan nagyon meglepő. A SABMiller és a China Resources által gyártott és forgalmazott sör 2008-ban lett először a világ legnépszerűbb söre, már akkor megelőzte az amerikaiak kedvencét, a Bud Lightot.

A Bud Light azóta már a harmadik helyre is visszacsúszott, hiszen egy másik kínai sör, a Tsingtao is megelőzte. Ez persze annak is betudható, hogy a kínai lett a világ legnagyobb sörpiaca az elmúlt csaknem másfél évtizedben az eladott sörmennyiség tekintetében, míg csak a bevételek terén vezet az USA. Persze ez is fontos szempont, mely azt mutatja, hogy bármennyire is sok fogy a kínai sörökből, ezek azért nem olyan minőségű italok, mint a színvonal és ízvilág terén piacvezető német, belga, holland és francia sörök.

A világ 10 legjobban fogyó sörmárkája között négy kínai is van, a Snow, a Tsingtao, a Yanjing és a Harbin. A listán ott van az amerikai Bud Light, Budweiser és Coork Light, a brazil Skol és Brahma, a holland Heineken,

A listavezető Snow egyébként európai minőségű és erősségű sörökhöz szokott fogyasztók számára kissé vizezettnek hat, ám a gyártó szerint megéri az árát (egy 0.33-as doboz nagyjából 130 forintnak megfelelő jüanba kerül) és remekül illik fűszeres húsokhoz.

(Fotó: Dimitris Iliopoulos Flickr)