A múlt évben 2 százalékkal növekedett a söripar belföldi értékesítése, erősödött a prémium sörök forgalma, ugyanakkor folytatódott a gazdaságos árkategóriájú sörök térnyerése is.
A magyar sörgyáraknak ugyanakkor felemásra sikerült a tavalyi sörszezon. Az időjárás ugyanis nem kedvezett a sörfogyasztásnak. A hűvös nyár miatt elmaradt a kiugró forgalom, kevesebb sör fogyott a hagyományosan jó piacnak számító fesztiválokon és nyári kulturális programokon. Ám a piaci összkép mégsem lett borús.
A Magyar Sörgyártók Szövetsége által közölt sörpiaci mutatók szerint tavaly együttesen 6,2 millió hektoliter sört értékesített a négy vezető hazai sörgyártó: a Borsodi Sörgyár Kft., a Dreher Sörgyárak Zrt., a Heineken Hungária Zrt. és a Pécsi Sörfőzde Zrt. E
Ebből 5,8 millió hektoliter sör fogyott itthon, 2 százalékkal több, mint az előző évben.
Ezen belül csaknem 23 százalékkal nőtt a prémium sörök forgalma, tovább erősödött a gazdaságos árkategóriába tartozó sörök forgalma, csökkent ugyanakkor a szuper prémium kategória értékesítése, 9 százalékkal.
A Magyar Sörgyártók Szövetsége az idén első ízben tervez a sörpiac bővítésére és a sörkultúra elmélyítésére irányuló fogyasztói kampányt. Gyors ütemben fejlődik ugyanis a modern magyar gasztronómia. A sör izgalmas része lehet ennek a fejlődésnek; köszönhetően az állandó innovációnak, amelyet a magyar söripar és kézműves sörgyártás együtt képvisel. Emellett a sörszövetség tagjai immár hagyományosan a nyári fesztiválok legjelentősebb támogatói között vannak. Ezeken az eseményeken is hangsúlyt kap majd a kulturált, felelős alkoholfogyasztás, valamint a környezet védelme a csomagolások visszagyűjtésével.
(szp, mti, fotó: glamour)