Jump to content

Vásárlási tanácsok II.

2015. 03. 19. 17:53

Ahogy előző cikkünkben, úgy most is, adunk pár tanácsot, melyek segíthetnek mindenkinek a vásárlásban. Legyen szó akár csak egy kis hétköznapi vásárlásról vagy egy nagyobbról.

A bolt hátsó fertálya
Itt találhatók a tejtermékek és húsok, felvágottak, melyekre gyakorlatilag mindenkinek, majd’ minden nap szüksége van. Hogy miért kerülnek a legtávolabbi zugokba? Talán azért, hogy útközben, míg kénytelenek vagyunk végigjárni az egész áruházat, alkalmunk legyen még néhány holmit „véletlenül” kosarunkba pakolni…?

  • Tanácsunk: nehéz itt új ötletet adni, a régi, jól bevált fegyverhez nyúlunk – készítsünk listát és fókuszáljunk a listára.

A polcok elrendezése
A legfelső polcokon a különleges ínyencségek és a kisebb gyártók termékei sorakoznak. A szemmagasságban található árucikkekből fogy a legtöbb: talán nem meglepő, hogy ezekért a helyekért szintén fizetni kell a gyártóknak. Ezt pedig csak a nagy, tőkeerős „multik” engedhetik meg maguknak. Aszupermarketek tisztában vannak vele, hogy itt úgyis gyorsabban fogy az áru, hát természetesen a nagyobb profitot generáló cikkeket: a drágább, nagyobb árrésű dolgokat teszik az „orrunk elé”.
Az alsó polcsorokon a bolt saját márkás termékei, illetve a nagyobb kiszerelésű áru található.

  • Tanácsunk: Érdemes lefelé pillantani, mert alul általában olcsóbb portékát találunk A saját márkás termékek minősége közelít a márkás cikkekéhez, az áruk ellenben jóval azok alatt marad. Ez sem véletlen: gyakran egyazon gyártó állítja elő a márkás holmit és a bolt „névtelen”, saját termékét. Óvatosan bánjunk a nagy kiszerelésű áruval. Nem biztos, hogy megéri 68 csomag papírzsepit vásárolnunk pusztán azért mert így pár forinttal olcsóbban jutunk hozzá egy darabhoz. Tartalék pénzünk nem a bankban kamatozik, lakásunk lassan raktárrá változik, ráadásul, amiből sok van otthon, abból hajlamosak vagyunk többet használni.

A gyermekek szemmagassága
Itt vannak mindazok, amit ők akarnak. Mondjuk ez elég tág kategória: nem véletlen, hogy felmérések (és személyes tapasztalatok százai) azt bizonyítják, hogy ha velük vásárolunk, akkor 10-40%-kal többet költünk. A pénztár előtt kihelyezett, ún. impulzus termékek (cukorka, rágógumi, magazinok) különösen nagy százalékban jutnak túl gyermekeink ingerküszöbén.

  • Tanácsunk: ha tehetjük, gyerek nélkül intézzük a bevásárlást. Ha erre nincs módunk és a gyermek a nehezen semlegesíthető kategóriába tartozik, érdemes már a vásárlás elején valamit a kezébe nyomni (szerencsés esetben egy kifli is megfelel erre a célra), ami leköti a figyelmét.