Jump to content

Nem tetsző ajándék cseréje II.

2014. 12. 28. 13:23

Bizony elő fordul, hogy az ember olyan ajándékot ad vagy kap karácsonyra, ami nem igazán nyeri el a kívánt hatást. Ebben az esetben azonban néha van lehetőségünk az áru cseréjére. Előző részünkben bemutattuk, hogyan is tegyük mindezt, ha a terméket boltban vettük, most pedig jöjjön az interneten vásárolt dolgokkal ugyanez.

A neten vásárolt dolgokkal egy kicsit könnyebb dolgunk van, mnt a boltiakkal. Ugyanis itt 14 naptári nap áll rendelkezésünkre az áru visszaküldésére, amennyiben az valamiért nem felel meg az ízlésünknek. Vagyis nem szükséges, hogy az árucikk hibás legyen, ha nem tetszik, úgy minden további nélkül meggondolhatja magát. Lényeges azonban, hogy ne magánszemélytől és online árverésen vásároljunk, hiszen az ilyen termékekre ez a szabály nem érvényesül.

Ha elállunk a szerződéstől, azt javasolt írásban, igazolható módon megtenni. Ez esetben a terméket vissza kell küldenünk a kereskedőnek a saját költségünkön, neki pedig szintén 14 naptári napon belül szükséges visszatéríteni az általunk kifizetett összeget. Ekkor a kereskedő nem követelheti, hogy az eredeti csomagolásban adjuk fel az árucikket, valamint a visszaküldés költségén felül pedig csak akkor követelhet egyéb összeget, ha a terméket nem rendeltetésszerűen használtuk és emiatt megkárosodott. (Van olyan eset, mikor kötelesek vagyunk írásban megindokolni az elállási szándékunkat, például ha ételt, vagy CD-t, DVD-t, lemezes játékokat vettünk és már a csomagolást kibontottuk.)

Online értékesítés esetén lényeges még, hogy olyan esetben, mikor a terméket előre kifizettük, de készlethiány miatt nem képes a kereskedő a kiszállításra, úgy az összeget haladéktalanul, de legkésőbb 30 napon belül köteles számunkra visszautalni.

Ha nem jutnánk dűlőre a kereskedővel és igényünket elutasítja, akkor forduljunk a fővárosi és a megyei kereskedelmi és iparkamarák mellett működő békéltető testületekhez, amelyek gyors és ingyenes eljárása által könnyen egyezségre juthatunk a vállalkozással - javasolják a fogyasztóvédők.

Forrás és fotó: penzcentrum.hu

Írta: Molnár Adrienn