Jump to content

Nem tetsző ajándék cseréje I.

2014. 12. 27. 19:49

Bizony néha előfordul, hogy az ember mellé lő az ajándékkal és olyat vesz, ami esetleg a másiknak nem tetszik, vagy olyat kap, ami neki nem felel meg. Ebben az esetben, néha van lehetőség az ajádékot visszacserélni, de ezt nem sokan tudják. Sőt, ennek módjával se nagyon vannak tisztába az emberek, ezért most megmutatom mire kell a visszacserélés alatt figyelni.

Először is, nagyon fontos, hogy a vásárlásról kapott nyugtát vagy számlát megtartsuk. Ezt nem kell az ajándék mellé csatolni, de azért ha látjuk, hogy az ajándékunk nem sült el túl jól, akkor jobb, ha felhívjuk rá az ajándékozott figyelmét, hogy a nyugta által bármikor ki tudjuk cserélni, amit kapott. E nélkül a kis cetli nélkül azonban semmi esélyünk sincs a reklamációnkat érvényesíteni, hiszen nem tudjuk bizonyítani, hogy az adott terméket az adott cégtől/helyen vettük.

Hogy ez után milyen lehetőségeink is vannak?
Kérhetjük a termék cseréjét, a vételár visszafizetését vagy az ár újbóli levásárlását is akár. Ne hagyjuk magunkat lerázni abban az esetben sem, ha a terméket akciósan vettük, hiszen akkor is jogunk van az fentebb felsoroltakhoz.

Tévhit azonban, hogy a fogyasztók a vásárlás után három napon belül bármikor visszavihetik a hibátlan terméket is és minden további nélkül kérhetik annak cseréjét vagy vételárát. Ugyanakkor tisztában kell lennünk azzal, hogy ha tartós fogyasztási cikket vásárolunk (pl: hűtőt, vagy bármit bruttó 10.000 Ft értékben) és az meghibásodik a vásárlástól számított három munkanapon belül, akkor azt a kereskedő köteles számunkra kicserélni. Ekkor még arra sem hivatkozhat, hogy ez számára túl nagy költséggel járna. Ezért ne fogadjuk el például azt, hogy a kicserélésre csak az eredeti csomagolás meglétekor van módja.

Fontos még azt is tudni, hogy jogaikat csak akkor tudjuk érvényesíteni, ha minőségi kifogás lép fel az adott tárggyal kapcsolatban. Ha csak a színe vagy a mérete nem felel meg az ajándékozottnak, akkor a kereskedő nem köteles a kijavításra, cserére, vételár-leszállításra vagy annak visszafizetésére.
Előfordul azonban, hogy az eladó megígéri az ünnepekre való tekintettel, hogy kicseréli az adott terméket amennyiben ilyen jellegű probléma merülne fel, de míg ez csak szóban hangzik el, addig semmi garancia nincs erre a cserére. Így jobban járunk ha a nyugtára ezt a kijelentését valamilyen formában ráíratjuk, vagy megkérjük, hogy tüntesse fel rajta. Ekkor nem élhet azzal, hogy ilyet ő nem mondott és köteles a cserét végrehajtani.

De míg ez csak a bolti közvetlen vásárlásra vonatkozik, addig szerencsére megvan a módja az interneten vásárolt termék visszacserélésére is. Hogy hogyan, az a következő cikkünkből kiderül.

Forrás és fotó: penzcentrum.hu

Írta: Molnár Adrienn