Jump to content

A céges e-mailezés szabályai II.

2014. 11. 27. 18:18

A cégen belüli e-mail-ezés nagyon fontos és meghatározó része a munkának. Viszont, mint minden területnek ennek is megvannak a maga buktatói, melyeket igyekezzünk inkább elkerülni.

Bonyolult mondatok: Mivel egy-egy dolgozó egy nap folyamán akár több tucat mail-t is kaphat, így inkább igyekezzünk elkerülni a nagy körmondatokat és a széles felvezetést. Fogalmazzunk a lehető legrövidebben, de a leglényegretörőbben is. Próbáljunk meg mindent pontosan leírni, hogy ne kelljen utána még jó pár mail-t váltani, hogy az illető megértse, mit is szerettünk volna eredetileg. Tagoljuk bekezdésekre az üzeneteket, úgy könnyebb átlátni és megfejteni is adott esetben.

Helyesírás, stílus: Mivel a munkahelyi mail gyakorlatilag hivatalos levélnek minősül, így ehhez mérten próbáld meg megírni. Persze ha a munkahelyi légkör vagy a kapcsolat a kollévál lazább, akkor megengedhető a lazább stílus is, de arra mindig figyelj, hogy a levél külalakja levél legyen. Figyelj a helyesítási hibára, és az elütéseket is javítsd ki. Valamint ne használj CAPS LOCK-ot, ha valamit ki akarsz emelni, arra ott a félkövér betűtípus.

Kérdések: Ha valamit meg akarsz kérdezni, használd az "azt szeretném kérdezni..." formát. Semmi képpen se kezdj azonnal kérdéssel semmit, és a mondat végi kérdőjelből is bőven elég egy darab. Ne ess túlzásba, még akkor sem ha kicsit ingerült vagy, mert az illető elrontott valamit.

Elköszönés: Mint mindig itt is illik elköszönni. Egy "Üdvözlettel!"-t a levél végére nem nagy dolog odaírni, mégis nagyon sokan elfelejtik. Ezen kívül hasznos, ha van beállított névjegyed, melyet a levelező automtikusan a levél végére csatol. Ez tartalmazza a teljes neved, beosztásod és az elérhetőségedet.

Forrás és fotó: high-impact-prospecting.com

Írta: Molnár Adrienn