A Tesla bejelentette, hogy a gondot okozó Model S-re is kiterjesztik a nyolcéves, akkumulátorokra adott garanciát, mely megtartja az előző szerződések feltételeit. Ennek megfelelően a meglévő jótállási megállapodásokhoz igazodva a 85 kWh-s változathoz nem tartozik kilométermegkötés, míg a 60 kWh-s autók tulajdonosai 193 000 kilométert tehetnek meg a garancia elvesztése nélkül.
A Tesla vezérigazgatója, Elon Musk külön hangsúlyozta, hogy elveikhez hűen nem képeznek kivételt a Model S tulajdonosai sem a szerződésbővítés alól. Emellett Musk azt is megerősítette a Twitteren keresztül, hogy a jövőben érkező Model X és Model 3 designja szintén ilyen garanciát foglal majd magában.
Emellett Musk azt is közölte, hogy a szerződéseknek az elejétől fogva így kellett volna születni, mert ez igazán jól tükrözni a cég filozófiáját, miszerint az elektronikus autók jobban bírják, mint benzinen futó rokonaik. Megbízhatóságukat szeretnék ezáltal is kiemelni. Azok után azonban, hogy az autókritikával foglalkozó Edmunds oldala számos problémát jelzett a Model S hajtó szerkezetében, a Tesla hamarosan további elmarasztalásokat kapott a típus tulajdonosaitól is, akik szintén szembesültek a gondokkal.
A cég legutóbbi sajtótájékoztatója során Musk elismerte, hogy voltak minőségi elmaradások és hiányosságok a korai járművek esetében. Más szituációban azonban arra is fény derült, hogy a vállalat szervizei egy kicsit túlzottan is lelkesen cserélgették a meghibásodott alkatrészeket, így olyan helyzetekben is pótolták a tönkrement egységeket, amikor elég lett volna egy csavar vagy egy kábel feszesebbre húzásával megjavítani az autót.
A Tesla elismerte, hogy ez és a túlbuzgó eljárás enyhén negatív hatással lesz majd a bevételükre, azonban meggyőződésük, hogy hosszútávon a fogyasztóbarát üzletpolitika érvényesülést biztosít majd számukra.
Forrás: thenextweb.com
Fotó: bestartcarz.com és greencarreports.com
Írta: Ambróz Nóra