Jump to content

A Lenovo most először több okostelefont ad el, mint PC-t

2014. 08. 21. 10:00

A Lenovo márka nevét hazánkban leginkább a laptopok tették talán ismertté az átlag fogyasztók körében. Mostanra azonban sokat változott a cég profilja. A hétfői napon a vállalat bejelentette, hogy történetük során először, végre több okostelefont adnak el, mint számítógépet.

Ahogy változik a piac, úgy alakul a Lenovo is egyre inkább mobilokkal foglalkozó céggé. Az átállás sikerességét mi sem bizonyítja jobban, mint hogy a vállalat eladásait vizsgálva kiderül, hogy immár több okostelefont adnak el, mint számítógépet. Ez eddig a Lenovo-nál sosem fordult elő.

Az év június 30-ig tartó negyedének kimutatásai érdekes adatokkal szolgáltak. Kiderült, hogy a Lenovo okostelefonok eladása 15,8 millió darabot tett ki, mely 39%-os növekedést mutat a tavaly ilyenkori állapotokhoz képest. Ezzel szemben számítógépek terén mindössze 14,5 millió példány kelt el, mely csak 15%-os növekedést mutat PC-fronton.

Korábban 2013. első negyedében történt hasonló átlépés, ekkor ugyanis a Lenovo okostelefonjai és tabletjei együttes erővel előzték meg a PC-ket, ám mostanra már csak az okostelefonok is elegendőek ahhoz, hogy az érintőképernyős készülékek maguk mögé utasítsák a számítógépeket.

A piackutatással foglalkozó IDC legújabb kimutatásai szerint 2014. második negyedében a Lenovo a negyedik legnagyobb okostelefon értékesítő volt, miután piaci rekordot döntöttek a három hónap folyamán Kínában. Emellett az IDC azt is közzé tette, hogy a cég Kínán kívüli eladásai csaknem háromszorosukra nőttek, azaz a 2013. második negyedében 5%-os piaci jelenlét 15% körüli értékre hízott.

Korábban az év folyamán a Lenovo nagyon határozottan tisztázta az okostelefonok iránti elkötelezettségét különösen nyugaton, azáltal, hogy a Motorolát 2,91 milliárd dollárért átvette a Google-től.

Forrás: thenextweb.com

Fotó: hardnsoft.ru és shop.lenovo.com

Írta: Ambróz Nóra