Jump to content

Nemek harca - ki játszik többet a mobilján?

2014. 08. 08. 12:59

Sokan gondolják úgy, hogy a mobil alkalmazások piacát a férfi fogyasztók dominanciája határozza meg. Erre a tévedésre világított rá nemrégiben a Flurry kutatása, mely a nők gamelési szokásaiban ásott mélyebbre.

Az eSport szcénában megkérdőjelezhetetlen az erősebb nem uralma, azonban a nem profi szinten zajló játékból a nők is alaposan kiveszik a részüket. A Flurry által 1,1 millió különböző felhasználó körében végzett felmérés érdekes eredményekkel cáfolt rá a sztereotípiákra.

A nők telefonjukra valójában 31%-kal több játékapplikációt vásárolnak, mint hasonló érdeklődésű férfi társaik. Emellett a játékokon belüli fizetős tartalmakra is körülbelül ennyivel több pénzt költenek. Sőt a gyengébb nem a játékok előtt töltött időben is veri a férfiakat 35%-kal, míg játékhűségük 42%-ban múlja felül az urakat. (Ennyivel többször térnek vissza egy game-hez egy héttel később is.)

A Flurry megjegyezte, hogy a számok világszerte szerény eltéréseket mutatnak. Legfeljebb az USA emelkedik ki kissé a sorból. Ott jelenleg egy Kim Kardashian nevével reklámozott ingyenes játék hódít, mely kiadása utáni első 5 napban, főként női közönségétől máris 1,6 millió dollárt kaszált in-app vásárlásokból. Az optimista tulajdonosok az első évfordulóra 200 milliós bevételre számítanak.

A felmérés az iOS game-ek 19 kategóriájára is le lett bontva. Ebből kiderül, hogy a férfiak főként egyes játéktípusok iránt elkötelezettek. Az úgymond hardcore játékosok valóban főként az ő körükből kerülnek ki. A hím dominancia megingathatatlan a lövöldözős, RPG, akció, sport, stratégiai, kártya és tower defense játékoknál. Ezzel szemben semlegesnek mondhatóak a puzzle, verseny, platform és arcade game-ek, ám a hölgyek vezetnek sok más területen, köztük a népszerűségben minden más fölé emelkedő manager játékoknál.

A Flurry kutatásából minden bizonnyal a reklámokkal foglalkozó cégek és az applikációk készítői húzzák majd a legnagyobb hasznot, akik immár még pontosabban mérhetik be a célközönség összetételét.

Forrás: thenextweb.com

Írta: Ambróz Nóra