Ha a pontatlan és üres idézetek, a manipulált profilképek és kitalált élmények nem lennének elegendőek ahhoz, hogy kételkedjünk mások facebookon megosztott információinak pontosságában, akkor vessünk egy pillantást a tengerentúl új trendjére. Az amerikaiakról közismert, hogy nagyon sokat adnak a látszatra, ám kiderült, hogy nem kivétel ez alól az online világban hagyott lábnyomuk sem.
Az idén nyárral kiterjedt trendet fakecation-nek nevezik, mely a vacation (nyaralás) és a hamis (fake) szavak játékos összetétele. A mára Európát is elérő jelenséget valóban találó így hívni, nevezzük azonban magyarul egyszerűen hamisított nyaralásnak.
A dolog lényege, hogy akik otthon maradnak a nyár folyamán kisebbségben érzik magukat azokhoz képest, akik idejüket a tengerparton töltik, míg ők az irodában robotolnak. Mivel nem szeretnének kimaradni a like-özönből és az irigykedő kommentekből, ezért hamisítanak maguknak egy nyaralást. Ennek legegyszerűbb módja, ha posztolnak nemlétező élményeikről, ám sokan olyan alaposak, hogy fotókat is készítenek az „útról”. Ehhez a képszerkesztésben gyakorlottak különböző vágástechnikákat alkalmaznak, míg mások egy a kívánt uticélt ábrázoló képet közvetítő képernyő előtt fotózzák le magukat. Sőt rafináltabb megoldás is van! Előfordul olyan, aki saját két ujját álcázza tengerparton napozó combnak.
Ami ebből valójában elszomorító, az nem is a dolog hazugság része, hanem az, hogy sokakban a facebook olyan mértéktelen kisebbségérzést és elégedetlenséget képes kelteni, hogy kötelességüknek érzik, hogy mindenáron rálicitáljanak ismerőseikre.
Forrás: 9gag.com
Írta: Ambróz Nóra