Jump to content

Ennyit ülünk a tv előtt

2018. 11. 23. 11:49

Talán mondanunk sem kell, hogy ez az egészségedre is hatással van, és nem csak a szemed egészségére.

A Nielsen Közönségmérés adataiból kiderült az a szomorú dolog, amit azért lehetett sejteni, az, hogy valósággal rátapadunk mindenféle képernyőre, ugyanis a mérések szerint

Ez a szám azért elég sokkoló, főleg, ha belegondolunk, hogy ez közel a nap felét jelenti.

És ez természetesen az egészségünkre is hatással van, ugyanis ezen idő alatt bőven kijut nekünk a láthatatlan és a látható ultraibolya kék fényből. Ez pedig azért baj, mert káros hatással van a szemünkre és (pszichológiai egészségünkre).

A nagyobb gond az, ha a látható, vagyis a magasabb tartományban lévő ibolyakék fénnyel bombázzuk magunkat a képernyőről,

mert ez minden gond nélkül jut át a szem védőrétegein egészen a retináig, és annak rongálásával károsítja a látást. Megvakulni nem feltétlenül fogunk tőle, de a szem fényérzékeny sejtjeinek annyit azért árt, hogy idővel megnehezítse a mindennapi életünket.

Plusz a kék fény lefekvés előtt  különösen káros, ugyanis a kék fénynek köszönhetően a szervezet elkezdi a melatonin nevű hormont termelni, ami az ébren létünket szabályozza és sötétben természetes módon lecsökken.

De! (Kék) fényre szüksége van a szervezetünknek

Nyilván a jobb láthatóság miatt, másrészt pedig fontos szerepet játszik a biológiai ritmusunk és hormonháztartásunk szabályozásában, vagyis a közérzetünket is befolyásolja.

Tudományosan bizonyított, hogy fény hatására a test boldogsághormont (szerotonint) és stresszhormont (kortizolt) bocsát ki, ezeknek hatására érezzük magunkat ébernek és aktívnak.

 

(Forrás: player.hu / fotó: pixabay.com)